יומן מסע – טיול ג'יפים במונטנגרו למשפחות אוקטובר 2019

בחודש אוקטובר 2019, במהלך חופשת הסוכות, יצאה המדריכה שלנו גילה התרסי יחד עם קבוצה מהממת המורכבת ממשפחות עם מתבגרים  לשמונה ימי טיול ג'יפים ואטרקציות במונטנגרו המדהימה. אז איך היה להם? גילה המדריכה משתפת. קריאה נעימה!

מחממים מנועים ויוצאים לדרך

לאחר הנחיתה בשדה התעופה בעיר טיווט שבמונטנגרו בשעות הבוקר והדרכה קצרה, עלינו על הג'יפים ויצאנו לסיור בעיר העתיקה קוטור, ולא שכחנו לטעום קפה ומאפה מסורתי, ופירות יער בשוק המקומי. משם המשכנו במעלה 25 הסרפנטינות,  ועצרנו לתצפיות מרהיבות על מפרץ בוקה. את ארוחת הצהרים אכלנו בכפר נייגושי, שם טעמנו לראשונה בשר מיובש ומעושן וגבינות מקומיות , לאחריה יצאנו בנסיעת שטח וכמיטב המסורת שלנו בג'יפ אנד טריפ , הרמנו לחיי טיול מוצלח עם ליקר דובדבנים מקומי ומשובח. בהמשך טיפסנו אל עבר האנדרטה של נייגושי,  שם הקראתי קטעים רומנטיים ולאומניים מתוך  "עטרת ההרים" .

כי זה רק ספורט – פארק חבלים ושייט

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לחוויה אתגרית ומהנה בפארק החבלים. כפיים לארקדי, יואב, שגב ויובל ששרדו את המסלול השחור בקלות וכל הכבוד לשרון ורויטל ולשאר הקבוצה על הרוח הספורטיבית. משם יצאנו לשייט באגם סקאדר בין הרי קארסט יפיפיים, שהפכו לרקע מושלם לצילום עם נופר. לאחר ארוחת צהרים עשירה יצאנו בנסיעה ארוכה ולאחר 2.9 ק"מ בדיוק הגענו לווילות שלנו בז'באליאק.

הטבע המונטנגרי בשיא יופיו

היום נהנינו מיום שכולו שמורת דורמיטור, אגדות , מעשיות וצילומים, שלכת מרהיבה בקשת צבעים של כתום, צהוב וירוק , ולסיום הגענו לאגם השחור והמרשים.

עולה ולא יורד לי – יום מלא אדרנלין

היום העלינו דופק באומגה לאורך גשר ג'ורג'וויצה ומעל נהר הטארה. נסענו לאורך נהר הטארה כל הדרך לקולשין, שם עצרנו לפיקניק טעים מעשה ידי חברי הקבוצה. שבעים ומרוצים עלינו על טרקטורונים ורנג'רים לנהיגת שטח בתפאורת השלכת .

יומולדת ליואב ושמורת ביוגרדסקה גורה

יום שהתחיל במזל טוב ליואב ושכולו שמורת ביוגרסקה גורה המדהימה. נהנינו משלל נקודות תצפית על "העיניים של ההרים", ערכנו הליכה רגלית ומדיטציה של שקט ( יואב ביקש ובכל זאת יום הולדת),  התחברנו לטבע והאזנו לרשרוש עלי השלכת הנופלים בקצב שלהם מהעצים. לאחר ארוחת צהרים מקומית בחווה בהרים ירדנו את כל 12 העיקולים בצורה מושלמת בתוך יער יפהפה כל הדרך לאגם. שמענו שוב על לוסי ושימור אקולוגי והתפתחות אבולוציונית של האדם. חזרנו למלון לספא, ארוחת ערב ובילוי במועדון מקומי.

נסיעת שטח אחרונה

היום נפרדנו מהג'יפים שליוו אותנו לאורך הטיול, לא לפני שנהנינו מנסיעת שטח אחרונה מקולשין לרכס הרי גולש ונכנסנו לשטח קוטונים נטוש  לקראת החורף. אין ברירה צריך לחזור באביב כשהמקומיים ובע"ח נמצאים. נסענו למערת הנטיפים ליפה, ולאחר מכן קפצנו מהקרוניות כדי לשתות בירה בתצפית על אדם סקאדר. משם ירדנו לבודווה  שנצבעה לכבודנו  בצבעי השלכת אבל  הפעם בתפאורת שקיעה … באדום וכתום.

בודווה – פשוט יום מושלם

יום שכולו בודווה העתיקה עם סיפורים ואגדות, סמטאות , ים  ושייט. יום מושלם וראוי לסיום טיול ג'יפים מהנה ומלא חוויות.

שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר

שריינו את מקומכם