האתרים הטובים ביותר בארמניה – חמשת הגדולים

לרקע נוף ציורי על דרך המשי ביבשת אסיה נמצאת ארמניה הקטנה, המזמנת למטייליה שילוב מרתק בין היסטוריה עתיקה לנופים בתוליים. המקומיים החברותיים, האוכל האותנטי, השווקים הססגוניים והברנדי מקומי רק מוסיפים לקסם הארמני. ריכזנו עבורכם את חמשת האתרים שמומלץ לבקר בהם בטיול בארמניה.  

ירוואן (Yerevan)

בירת ארמניה ירוואן נוסדה לפני כמעט 3000 שנה בתקופת מלכות בבל ונחשבת בין הערים העתיקות בעולם. ירוואן, השוכנת בעמק נהר הרזדאן, טומנת בחובה בתים הבנויים מאבן טוף שנתנו לעיר את הכינוי "העיר הוורודה", לצד מבנים מרשימים רבים, ביניהם בית האופרה והקסקד – מבנה מפואר בן חמש קומות הבנוי בצלע ההר בשדרות הקסקד, עם מערכת מדרגות שמובילות מקצה השדרות עד לראש הגבעה. ביקור באנדרטת אימא ארמניה הוא בגדר חובה, ומזמן תצפית מרהיבה על העיר. לחובבי ההיסטוריה מומלץ לבקר במוזיאון לרצח העם הארמני השוכן במבנה מרשים ומציג את אירועי השואה הארמנית, רצח עם שבוצע על ידי התורכים בתחילת המאה ה 20. כדאי גם לבקר בשוק האמנים ורניסאז', הפועל בימי שבת וראשון ומלא בצבעים וריחות, סמוך לכיכר הרפובליקה – מקום מצוין ליהנות מקצת שופינג.

שמורת דיליג'אן (Dilijan)

שמורת דיליג'אן המשתרעת על 240 קמ"ר בצפון ארמניה ומכונה בפי המקומיים "ארמניה השוויצרית", עשירה ביערות מחטים, אגמים ומעניינות מינרליים ועולם חי עשיר ומגוון, כגון  שועלים, איילים דובים חומים, חתולי בר ועוד.  במרכז השמורה נמצאת עיירת הנופש  דיליג’אן המשתלבת בצורה הרמונית עם הנופים המיוערים. בקרבתה של העיירה ההיסטורית שוכן מנזר גושוואנק (Goshavank), מנזר ומרכז תרבותי עתיק, המציג אוסף חאצ`קרים (Khachkar) מיוחדים- אומנות ארמנית מסורתית של חריתת אבן ווירטואוזית שקיימת מאז המאה ה-4 לספירה

מנזר טאטב (Tatev)

על ראש מצוק בגובה מאות מטרים מעל ערוץ נהר וורוטן (Vorotan), המוקף בנופים מיוערים מרהיבים, שוכן לו מנזר טאטב מהמאה התשיעית. כדי להגיע אל המנזר הנמצא על רמת בזלת גדולה ליד הכפר הנושא את אותו שם, יש לעלות על רכבל ולצאת בנסיעה לאורך 5.7 קילומטרים בין שמיים וארץ מעל עמק מרהיב. רכבל זה, המוכר גם בכינוי "הכנפיים של טאטב", הינו הרכבל הארוך בעולם. לחובבי האתגרים ביניכם מומלץ לעלות על הג'יפים ולחצות את הקניון במסלול הנקרא "דרך השטן", המותאם לטיול שטח מאתגר במיוחד.

אגם סוואן (Sevan)

בין אוצרות הטבע היפים ביותר בארמניה ניתן למנות גם את אגם סוואן, או בשמו המקומי "האגם שבצבע השמיים", השוכן בגובה 1,900 מטרים מעל פני הים ונחשב גם לאחד משלושת האגמים הקדושים ביותר באזור. בשל גובהו חלקו הגדול של האגם קופא בחורף. לאורך חופי האגם תוכלו למצוא שלל מלונות, מסעדות, חניונים ואתרי פיקניק, וניתן גם ליהנות מפעילויות ספורט ימי באגם, כגון גלישת רוח וסקי מים.

קניון גארני (Garni Georg)

רוב המטיילים בארמניה מתחילים את הטיול שלהם מירוואן הבירה. אם אתם שם, שווה לכם לצאת בנסיעה לרקע הר אררט התנכ"י מירוואן אל עבר קניון גארני, העשוי כולו ממשושי בזלת עצומים באורכים משתנים של מאות מטרים במה שנראה מרחוק כעבודת יד אדם משורטטת להפליא, המכונים "סימפוניית האבנים"  בשל מראם המרהיב המזכיר ממרחק אורגן ענקי. ואם אתם כבר שם, כדאי גם לעלות למקדש השמש העתיק הממוקם בקצה הסלע מעל הקניון ונחשב בין השרידים האחרונים לתרבות הארמנית העתיקה.

שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר

שריינו את מקומכם